Program se izvaja s kontaktnimi urami, deloma kot študij na daljavo. Program obsega osem modulov, ki se načeloma odvijajo enkrat mesečno v trajanju dveh dni (16 ur). Delo poteka v obliki kratkih predstavitev, diskusij, dela v skupinah, s pomočjo študij primerov, igranja vlog, simulacij. Vsak udeleženec izdela projektno nalogo. Zaradi epidemioloških razmer se izvedba programa, tako vsebinsko kot časovno, prilagaja aktualnim razmeram.
Modul | Vsebina | Trajanje | Izvajalci | |
Modul obsega temeljna znanja s področja managementa in kriznega managementa. Obravnava organizacijo, vrednote managerjev, kulturo organizacije, etiko v managemetu.
Predstavljen je pogled na managersko dejavnost z vidika načrtovanja, organiziranja, vodenja, nadziranja in ukrepanja. Seznanitev in osnovno razumevanje strategije. Ob osvojenih teoretičnih vsebinah, povezovanje teorije s prakso s pomočjo mentorja. |
16 |
Partnerji |
||
Pravni vidiki managementa | Skozi pravni vidik managementa se slušatelji seznanijo z ustavnimi temelji, potrebnimi za procese vodenja in upravljanja, kot tudi s celovito pravno ureditvijo delovnih razmerij v Sloveniji in v svetu, zlasti s pravnim položaj zaposlenih, statusom zaposlenih in njihovimi pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, odškodninsko in pojasnilno odgovornostjo. Poseben poudarek je na veljavni zdravstveni zakonodaji.
Slušatelji se seznanijo z medicinsko kazenskim pravom in načini sodelovanja med gospodarstvom in zdravstvom. Obravnava varstva osebnih podatkov, rokovanje z medicinsko dokumentacijo, varstvo zasebnosti pacienta. Novosti na področju slovenskega zdravstvenega sistema (zdravstveno zavarovanje, organiziranost, Pravila OZZ, Splošni dogovor, pravice do medicinskih pripomočkov, čezmejno zdravstveno varstvo, zdraviliško zdravljenje, spremembe v povezavi z boleznijo Covid 19…). Slušatelji na primerih s pridobljenim znanjem prikažejo dobre in slabe strani in predlagajo mogoče izboljšave. |
16 | Partnerji | |
Ekonomika zdravstva | Slušatelji se seznanijo z osnovami ekonomske vede, tako z makroekonomskim kot tudi mikroekonomskim vidikom, ki je potreben za razumevanje ekonomskih procesov v organizacijah.
Splošen, teoretični del, je prilagojen praktični uporabi v zdravstvenih organizacijah, kjer slušatelji spoznajo:
|
16 | Partnerji | |
Management poslovnih procesov in projektov, Digitalizacija v zdravstvu |
Seznanitev slušateljev z osnovnimi pojmi procesne usmerjenosti in delovanja, z osnovami managementa procesov ter sodobnimi pristopi zagotavljanja stabilnosti in vitkosti procesov. V današnjem globalnem okolju se morajo organizacije osredotočiti na svoje procese, jih narediti bolj zanesljive in učinkovite. Cilj predavanj je slušatelje seznaniti, kako v organizaciji ob zagotavljanju pričakovane strokovnosti in varnosti zdravstvenih storitev zniževati stroške in povečevati učinkovitost. Slušatelji na praktičnih primerih spoznavajo procese v zdravstvu. Praktični prikaz vitke organizacije. Zdravstvo temelji na podatkih. Na delavnici bomo pogledali različne pristope pri upravljanju podatkov, od njihovega nastanka, izmenjavi in uporabi podatkov, tako v procesu zdravljenja, kot tudi kasneje. |
16 | Partnerji | |
Zagotavljanje kakovosti je danes ključna usmeritev modernih organizacij, od natančne analize zahtev in potreb uporabnikov storitev, do oblikovanja in nudenja ustrezne storitve.
Slušatelji se seznanijo z načeli kakovosti v zdravstvu, z modeli in projekti za izboljševanje kakovosti zdravstvene obravnave. Seznanijo se z orodji za izboljšave kakovosti zdravstvene obravnave in orodji za izboljševanje varnosti pacientov. Slušatelji se seznanijo, kako ravnati ob morebitnem škodljivem dogodku in z možnimi načini podpore pacientom, svojcem in vpletenim v napako.
|
16 | Partnerji | ||
Pomemben element mehkih kompetenc vodij je tudi dobro razvita čustvena inteligenca. Skozi modul se slušatelji seznanijo, kako iz osebnega potenciala razviti čustvene kompetence, kako čustvena inteligenca vpliva na uspešnost reševanja zahtevnih okoliščin in kako prispeva k boljšemu vodenju osebja. Slušatelji se seznanijo z vplivom čustvene inteligence na učinkovito vodenje razgovora s pacienti. Razumevanje čustev drugih in razvoj empatije, omogoča slušateljem pridobitev spretnosti učinkovitega upravljanja odnosov z zdravniki, osebjem in pacienti. Skozi modul se slušatelji seznanijo tudi z najnovejšimi znanstvenimi odkritji o čustvih, ki lahko pomagajo vodjem. Slušatelji se seznanijo s teorijo voditeljstva in spoznajo najpomembnejše značilnosti dobrega vodje ter pomembne vidike timskega dela. |
16 | Partnerji | ||
Komuniciranje in pogajanja |
Strukturne spremembe medicine se odražajo na spremembi podobe zdravnika tudi v očeh bolnika, v ospredju se pojavlja potreba primernega sporazumevanja. Pojavlja se izrazita potreba po krepitvi partnerskega odnosa. Slušatelji osvežijo znanje s področja etične teorije, modrosti, moralnih dilem, vrednot in vrlin.
Seznanitev s teorijo pogajanj. Slušatelji osvojijo znanja in tehnike, s katerimi bodo sposobni oceniti pogajalsko izhodišče in s tem izbiro ustreznega sloga pogajanj. Spoznajo in razumejo psihološke dejavnike pogajanj in učinkovite pogajalske taktike. Na praktičnih primerih izurijo pridobljeno teoretično znanje. |
16 | Partnerji | |
Predstavitev projektnih nalog in podelitev certifikatov | Slušatelji predstavijo projektno nalogo, ki so jo pripravili v sodelovanju z mentorjem. | 16 | Sodelujoči partnerji
Zdravniki z ustreznimi znanji |

NAČIN OCENJEVANJA
- spodbujanje k samostojnemu študiju literature in s tem kontinuiranemu pridobivanju ustreznih znanj za vodenje zdravstvenih organizacij in manjših organizacijskih enot,
- prisotnost na predavanjih, vajah in delu v skupinah,
- priprava, predstavitev in pozitivno ocenjena projektna naloga s strani mentorja.
