Prof. dr. Petra Došenović Bonča, Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani, predavateljica na programu
»Življenje ni stalnica, življenje je priložnost, uspešen je lahko samo tisti, ki raste.«
Erik Sedevčič, dr. med., spec. splošne kirurgije, predstojnik Urgentnega centra
Andreja Ocepek, dr. med., specialistka interne medicine in gastroenterologije, predstojnica Oddelka za gastroenterologijo, UKC Maribor
Splošen, teoretični del, prilagodimo praktični uporabi v zdravstvenih organizacijah, kjer slušatelji spoznajo prek predavanj in delavnic evolucijo teorij vodenja, značilnosti avtentičnega vodenja v trajnostno naravnanih organizacijah, metodo managementa energije (zobo)zdravnika.
Pozornost usmerimo tudi na prilagajanje avtoritativnega ali participativnega stila vodenja glede na situacijo, v kateri vodja-(zobo)zdravnik trenutno je. Tovrsten pristop omogoča družbeno inovacijo vodenja v slovenskih zdravstvenih organizacijah, zato sem ponosna, da sem del programa izobraževanja iz managementa in drugih vodstvenih kompetenc za zdravnike in zobozdravnike, kjer lahko sodelujem pri razvoju veščin vodenja in timskega dela za uspešno vodenje zdravstvenih organizacij v dobro sodelavcev zdravstvenega sistema kot tudi pacientov.Izr. prof. dr. Judita Peterlin, Katedra za management in organizacijo Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, predavateljica na programu
V okviru izobraževanja Vodstvene kompetence za zdravnike in zobozdravnike se posvečamo vsem zgoraj omenjenim temam skozi razpravo o konkretnih primerih iz vsakodnevne prakse vodenja zdravstvenih organizacij. Na ta način imajo udeleženci možnost spoznati in razumeti pravno ureditev razmerij med nosilci oblasti na področju zdravstva (država, lokalne skupnosti), izvajalci zdravstvene dejavnosti (zdravstvene organizacije, zdravstveni delavci in sodelavci) ter pacienti. Poznavanje teh pravil in delovanje v skladu z njimi je po mojem mnenju tisti temelj, ki bi ga vsak manager v zdravstvu moral in mogel poznati.
Prof. dr. Elizabeta Zirnstein, Fakulteta za management Univerze na Primorskem, predavateljica na programu
doc. dr. Aleš Rozman, dr. med., spec.
Dr. Jožica Wagner Kovačec, dr. med., specialistka anesteziologije z reanimatologijo, Predstojnica
»Samo ena stvar je težja in nevarnejša od dela v zdravstvu in to je vodenje v zdravstvu.«
Še zlasti je tvegano vodenje z najboljšimi nameni, a brez vodstvenih kompetenc. Kajti ovir in pasti
na poti je ogromno, razumevanja za zdrse vodilnih v zdravstvu pa resnično malo. Predvsem pa je
vodenje neskončna odgovornost, ki terja veliko znanja, izkušenj, modrosti in strateškega
razmisleka, še zlasti, ko se začne zapletati. In vodenje v zdravstvu je brez dvoma nenehno
obvladovanje najbolj zapletenih zapletenosti. Izkušeni predavatelji vas bomo v kratkem času
opremili ključnimi in nujno potrebnimi informacijami in znanji. Z znanji, ki jih strokovnjak na svoji
izobraževalni in poklicni poti ne more pridobiti, kot vodja pa jih potrebuje od prvega dne. Modul
Komuniciranje, ki ga vodim od samega začetka tega programa, poveže v predhodnih modulih
pridobljena znanja in prinaša nekaj dragocenih oprijemališč za vodenje, odnose in komunikacijo v
najbolj zahtevnih okoliščinah in sicer. Na poti vodenja vam bodo znanja, pridobljena v okviru
ZRZM izobraževanja iz managementa in drugih vodstvenih kompetenc za zdravnike in
zobozdravnike, velikokrat prišla prav in večkrat prinesla olajšanje vam in vašim sodelavcem.
Dr. Damjana Pondelek, strokovnjakinja za krizni management in krizno komuniciranje,
direktorica podjetja Urednica d.o.o. (www.urednica.si) predavateljica na programu.
Vsi zdravniki smo pri opravljanju svojega osnovnega poklica hkrati tudi vodje: če že ne vodje kakšnega večjega tima, smo zagotovo vsak dan vodje lastne ambulante, oddelka v bolnišnici, reševalnega vozila ali ekipe v operacijski dvorani.
Medicinska fakulteta (in kasnejša specializacija) nas odlično pripravi na vse strokovne izzive naše bodoče kariere, pusti pa nas z relativno revnim znanjem managementa v zdravstvu. In ravno to pomanjkanje strokovnega znanja v managementu zdravstva se kaže kot ena izmed glavnih šibkosti našega trenutnega zdravstvenega sistema.
Zastavljen obseg izobraževanja iz managementa v okviru Zavoda za razvoj zdravstvenega managementa je ravno dovolj obsežen, da zajame vse aspekte managementa v zdravstvu, in ravno dovolj kratek, da se ga da umestiti v vsakodnevni urnik posameznega zdravnika.
Toplo ga priporočam vsem zdravnikom in zobozdravnikom.
Rok Müller, dr. med., spec.pediater, direktor OE ZD Radovljica
Pred 4. leti sem se odločila oditi iz varnega zavetja javne zdravstvene ustanove in začeti
samostojno pot. Podeljeno imam koncesijo za primarni nivo ginekologije, naš center pa ponuja
izjemno širok spekter samoplačniških storitev, ki jih poleg mene opravljajo tudi zunanji sodelavci.
V hipu sem se znašla na popolnoma neznanem področju vodenja zdravstvenega podjetja.
Verjemite, da ni enako, če v zdravstvenem domu prideš v službo, narediš svoje strokovno delo in
zraven poveš, kaj potrebuješ in kaj ni v redu ali pa če sam zaposljuješ ljudi, ustvarjaš ustrezne
pogoje dela in si sam odgovoren za vse.
Vabila za udeležbo za Vodstvene kompetence v zdravstvu so mi prihajala na mail in videvala
sem jih v Isisu. In odločitev, da se izobraževanja udeležim, je bila ena najboljših v moji poslovni
karieri. Strokovnjaki iz področja menagementa, prava, ekonomije, digitalizacije, kakovosti in
varnosti, voditeljstva, upravljanja s kriznimi situacijami in psihologi, so nam teden za tednom
odkrivali nova področja vodenja v zdravstvu in spopadanja s problemi.
Naenkrat so stvari postale jasnejše in uvrščene v nek sistem, ki je nujno potreben za uspešno
vodenje sodelavcev in podjetja. Jasno pa mi je, da smo spoznali samo osnove posameznih tem,
ki so odprla še več vprašanj, na katere pa sedaj lahko najdemo odgovore.
Če smo super zdravniki, seveda nismo nujno super vodje. In izobraževanje Vodstvene
kompetence v zdravstvu se ukvarja prav s tem problemom. Zaradi uspešno zaključenega
izobraževanja sem kot vodja centra bolj samozavestna in kompetentna. Kolegom toplo
priporočam izobraževanje, ne glede na to, kaj in kje je trenutno vaša zaposlitev.
Petra Meglič, dr. med., Specialistka ginekologije in porodništva, Ginekologija Meglič
d.o.o.
Med obvestili Zbornice je mojo pozornost pritegnilo vabilo na izobraževanje o vodstvenih
kompetencah za zdravnike in zobozdravnike.
Program modulov me je zelo navdušil, kar se je potrdilo tudi na samem izobraževanju.
Predavali so nam vrhunski strokovnjaki, določene veščine pa smo trenirali tudi sami preko
praktičnih primerov in vaj.
Še posebej se spomnim vaje iz pogajanj, za katero je marsikdo od nas bil v dvomih, kako mu bo
šlo, pa smo na koncu vsi bili pozitivno presenečeni nad tem, kako smo se odrezali. Všeč mi je, da
sem pridobila širšo sliko o zdravstvu tudi iz zornega kota drugih ved; managementa, prava,
ekonomije, komuniciranja in informacijskih tehnologij. Verjamem, da sem usvojila veliko
uporabnih znanj, ki mi bodo v prihodnje koristila.
Kristina Zadravec, dr. med., specializantka javnega zdravja
»Konflikt je priložnost za organizacijske izboljšave in osebno rast."
V zdravstvenem okolju, kjer so stres, visoke zahteve in hitre odločitve del vsakdana, so konflikti
neizogibni. Ti konflikti, če se ne obravnavajo pravočasno in učinkovito, lahko vodijo do negativnih
posledic, kot so zmanjšanje kakovosti pacientove oskrbe, psihološki stres pri zaposlenih in celo
do pravne odgovornosti zdravstvenih zavodov.
Za zagotavljanje visokokakovostne oskrbe pacientov kot tudi zadovoljstvo zaposlenih, je nujno,
da zdravstvene ustanove vzpostavijo učinkovite mehanizme za prepoznavanje, preprečevanje in
reševanje konfliktov. Prav tako pa je potrebno opolnomočiti zdravstveno osebje ter jih opremiti z
znanji ter orodji za pravilno ravnanje s konflikti. To ne le izboljšuje delovne odnose znotraj
zdravstvenih timov, prispeva tudi k boljšemu zadovoljstvu pacientov ter zmanjšuje možnosti
napak, ki bi lahko izhajale iz neurejenih medosebnih odnosov.
V tečaju zdravstvenega managementa se osredotočam na spodbujanje kulture odprte
komunikacije, dialoga, spoštovanja in sodelovanja, ki so ključi za uspešno reševanje konfliktov v
zdravstvu. To vključuje razvoj veščin aktivnega poslušanja, spoštljivega dialoga, empatije,
mediacije in pogajanj, ki so bistvene za razumevanje različnih perspektiv in iskanje skupnih
rešitev. Le tako bomo zgradili okolje, kjer so konflikti obravnavani kot priložnosti za organizacijske
(znanstvene in tehnološke) izboljšave kot tudi osebno rast.
doc. dr. Danijela Brečko, profesorica za management na MLC Fakulteti za
management in pravo v Ljubljani.
Pred nekaj leti, ravno v začetku epidemije covid-19, sem prevzela vodenje Zdravstvenega doma
Domžale. Takrat me je situacija prisilila, da sem se najprej morala spopasti s kriznim vodenjem,
namesto z razvojnimi načrti. Po dobrem letu, ko je obvladovanje pogostih sprememb navodil in
usmeritev Ministrstva za zdravje postalo že rutina, pa so potrebne spremembe v našem zavodu
spet prišle v ospredje. Čeprav sem v preteklosti že imela izkušnje na vodstvenem delovnem
mestu, je vodenje zavoda s 300 zaposlenimi seveda bistveno bolj zahtevna naloga. Da bi to
nalogo opravila čim bolj uspešno, sem želela pridobiti dodatno znanje s področja ekonomike,
organizacije, upravljanja in voditeljstva. Organizacija izobraževanja iz Vodstvenih kompetenc za
zdravnike in zobozdravnike v okviru Zdravniške zbornice Slovenije in Zavoda za razvoj
zdravstvenega managementa je bila odlična priložnost za to.
Izobraževanje je takrat zaradi epidemije v celoti potekalo on-line, kar pa ni zmanjšalo njegove
kakovosti. Z veseljem sem vsakokrat pričakovala naslednji modul in nove zanimive teme, ki so
spodbudile tudi živahno on-line razpravo nas udeležencev. Obžalujem le, da se nismo mogli
srečati tudi osebno, saj bi tako lahko še bolj in v živo pregovorili nova spoznanja.
Vsebine izobraževanja iz Vodstvenih kompetenc so namreč zelo premišljeno izbrane in
prilagojene na zdravstveni sistem. Zajele so tako mehke vsebine komunikacije, vodenja timov in
razumevanja medosebnih interakcij, kot tudi trde in neizprosne pravne in ekonomske podlage ter
seveda teoretične in praktične osnove vodenja in upravljanja. Vsa ta znanja potrebuje vodja za
uspešno upravljanje zaposlenih. Vsak udeleženec izobraževanja je zagotovo pridobil nova,
uporabna znanja, morda začel drugače razmišljati in tudi delovati v praksi. Zase lahko rečem, da
sem izvedela kar nekaj novih ali dodatnih informacij iz različnih področij, spoznala sem tudi nova,
koristna orodja in postopke oziroma procese, ki jih bom lahko s pridom uporabila pri vodenju
zdravstvenega doma.
Dodana vrednost tega izobraževanja se mi zdi tudi izmenjava izkušenj in navezava stikov z
ostalimi udeleženci iz celotne Slovenije.
Skratka, res koristno in kakovostno izobraževanje za managerje v zdravstvu.
mag. Renata Rajapakse, dr. med., specialistka družinske in urgentne medicine